IQ kids - ARENDAVAT LAUAMÄNG
Pealeht » ARENDAVAT LAUAMÄNG » 0766 MATHMASTER

0766 MATHMASTER

  • - Laos : 1 tk.
  • - Koduleht:
  • - Vanus: 7 +
  • Hind: 15.00 €

0766 - MATAMEISTER
Lastele ja täiskasvanutele mõeldud kiire, meelelahutuslik ja kaasahaarav aritmeetikaõpetus.
Matameister on kaasahaarav mäng, milles matemaatikahuvilised saavad kontrollida, kui hästi nad matemaatikat tunnevad, matemaatikapelglikud aga tõdeda, et aritmeetika polegi nii keeruline, kui see esmapilgul tunduda võiks. Lihtsad reeglid, hoogne mäng ja erilaadsed mäluharjutused. Tänu kohandatavale keerukustasemele on mäng jõukohane nii kooliealistele kui täiskasvanutele.
Vanus: 7+ Mängijaid: 2-4
Komplekt:
72 numbritega klotsi, 36 matemaatiliste märkidega klotsi, 55 kaarti punast ja rohelist värvi numbritega, 4 alust, kott, märkmik, liivakell ja juhend.
Ettevalmistus:
Võtke kõik klotsid (numbrite ja matemaatiliste sümbolitega) raamidest välja. Vajadusel tasandage klotside servad terava noaga.
Pange klotsid kotti ja segage koti sisu hästi läbi. Pange kott kohta, kus see oleks kõigile mängijaile hõlpsasti kättesaadav. Igale mängijale antakse klotsialus. Segage kaardid läbi, pange need ühte pakki ja pange pakk lauale, kaardid pildipoolega allapoole. Märkmik ja liivakell peavad olema käeulatuses, et jälgida mängu ajal seisu ja aega.
Igal kaardil on kujutatud kaks numbrit: punane (vahemikus 1-55) ja roheline number (56-110). Kollastel klotsidel on kujutatud numbrimärgid (0-9). Rohelistel klotsidel on kujutatud nelja peamise aritmeetikatehte sümbolid: liitmine (+), lahutamine (-), korrutamine (х) ja jagamine (÷).
Mängu käik:
Mängu alustab noorim mängija. Alternatiivina paluge igal mängijal võtta pakist üks kaart ja arvutada kokku saadud summa, liites kokku saadud punased ja rohelised numbrid. Mängu alustab suurima kogusumma saanud mängija (kahte ühesugust tulemust ei saa olla).
Võtke esimese ringi alguses kaart ja pange see pildipoolega ülespoole selliselt, et see oleks nähtav kõigile mängijatele. Seejärel tõmbavad mängijad klotsid ühekaupa välja ja paigutavad need alusele sellises järjestuses, et need moodustaksid aritmeetilise avaldise, mis võrdub ühega kaardil kujutatud tulemustest, olgu see siis roheline või punane arv. Pärast seda, kui olete leidnud õige tulemuse, näidake seda teistele mängijatele, et nad veenduksid tulemuse õigsuses. Te võite kogu aeg töötada oma klotside asetamisega teatud kindlasse järjestusse, võite aga ka oma käigu ajal esitada klotside järjestuse punktide kokkulugemiseks (siis te enam ei võta kotist klotse). Või siis - kui te just tõmbasite välja soovitava ploki ja tunnete, et saate esitada oma käigu ajal kombinatsiooni - hüüdke "stopp" ja keerake liivakell koheselt ümber. Liivakell hakkab lugema selleks eraldatud aega (umbes 22 sekundit).
Juhul kui teie kombinatsioonis näidatud võrrand on kehtiv, saate ühe punkti (pange see märkmikku kirja) ja raund lõppeb. Kõik mängijad panevad oma klotsid kotti tagasi. Kui tulemus on vale, siis kaotate ühe punkti. Tehke märkmikku märge -1 (miinusmärgiga), pange seejärel klotsid alusele tagasi ja raund jätkub. Liivakella töötamise ajal tehtud ebaõnnestunud kombinatsiooni loomise katse trahvipunkte kaasa ei too.
Mängijad ei tohi kasutada mängu ajal kalkulaatorit, võivad aga kasutada seda mängu lõpus punktide kokkuarvutamiseks.
Mäng lõppeb siis, kui üks mängijatest saavutab (või ületab) mängu alul kokkulepitud teatud kindla punktisumma. See mängija kuulutatakse võitjaks.

Alternatiivvariant: algajad ja nooremad lapsed võivad mängida mängu madalal keerukustasemel, viidates ainult kaartidel olevatele punastele numbritele (1-55) ning piirdudes üksnes liitmise ja lahutamisega (+/-). Selleks võtke enne mängu algust kotist välja kõik korrutamise ja jagamise klotsid. Mängijad võivad leppida kokku ka selles, et mitte piirata arvestuseks antavat aega ja mitte kasutada liivakella.
NB! Võrrandis enam kui ühe sümboli kasutamise korral tuleb arvestada järgmiselt: alguses korrutamine ja jagamine (korrutus- ja jagamismärkide ilmumise järjestuses); seejärel liitmine ja lahutamine.

Allpool on esitatud õige arvestamise näited:
1) 50 - 5 х 7 + 16 = 50 - 35 + 16 = 31 2) 4 х 7 - 13 + 15: 3 = 28 - 13 + 5 = 15 + 5 = 20 3) 90 - 6 х 3: 2 = 90 - 18: 2 = 90 - 9 = 81
Allpool on esitatud õigesti koostatud võrrandite näited:

 

Tee päring toodele